piektdiena, 2010. gada 30. jūlijs

mēnesis svaigēšanas. eksperiments. dublis nr.2

Kopš mana 1. svaigēšanas eksperimenta ir pagājis gandrīz pus gads. Jāatzīst, ka no 30 dienām, ko pavadīju ēdot tikai dzīvu pārtiku - augļus, dārzeņus, diedzētus graudus, riekstus u.c. produktus, ieguvu neaprakstāmi daudz. Izmēģināju jaunas un interesantas receptes, pārliecinājos, ka veselīgs ēdiens ir arī ļoti garšīgs ēdiens, iepazīstināju ar veselīgām receptēm savus draugus un radus, uzlabojās mana pašsajūta, parādījās enerģija, sapratu, cik liela nozīme mūsu organismā ir kvalitatīvai pārtikai (jo veģetārietim un pat vegānam ir iespējams dzīvot ļooooti neveselīgi) un pats galvenais – arī pēc eksperimenta savā ikdienas ēdienkartē ar vien vairāk sāku ieviest dzīvo pārtiku.
Pirms nedēļas sapratu, ka ir pienācis laiks jaunam svaigēšanas eksperimentam, attīrīšanās mēnesim. Noteikumi tie paši – dzīva pārtika (augļi, dārzeņi, rieksti, sēklas), kas netiek karsēta augstāk par 40 grādiem pēc celsija. Šobrīd ir vasara, apetīte ir mazāka un svaigi augļi un dārzeņi ir vieglāk pieejami, tādēļ arī eksperiments norit vieglāk, bez īpaši lielas piepūles.
Pirmās svaigēšanas dienas aizritēja grūtāk. Mani pavadīja galvassāpes (detokss), nemitīgi prasījās kaut ko ‘’uzgrauzt’’, prasījās ogļhidrāti, tādēļ našķojos ar riekstiem un žāvētiem augļiem (diezgan pamatīgi, kas nav tas labākais variants, taču mans galvenais mērķis bija noturēties pie svaigēšanas un nepadoties). Un man gan šķiet, ka tā našķošanās un kāre pēc našķiem vairāk bija psiholoģisks moments. Bet tālāk jau gāja ar vien vieglāk un vieglāk, tiešām izbaudīju dzīvo pārtiku, mans garastāvoklis manāmi sāka uzlaboties, parādījās ar vien vairāk enerģija (pat sāku iet pa vakariem uz sporta klubu vai peldēt). Parasti brokastīs ēdu veselus augļus svaigā veidā. Šobrīd esmu Āzijā, tādēļ man ir pieejami dažnedažādi tropiskie labumi – ananāsi, mango, papaija, guava, kaisles augļi, pūķa augļi utt. Pusdienās pagatavoju kārtīgus salātus ar mērcīti un sēkliņām vai diedzētiem graudiem. Vakariņās arī augļi, kāds smūtijs vai salāti. Šoreiz gan šis viss svaigēšanas pasākums ir daudz vienkāršāks, dabiskāks, bez sarežģītām receptēm, jo, kā jau minēju, neesmu Latvijā, un šeit man nav pieejams ne blenderis, ne cepeškrāsns (kaltēšanai), tādēļ nevaru pagatavot sarežģītākas receptes, ir jāiztiek ar tādu pārtiku, kādu mums to sniedz daba. Bet nemaz neesmu noskumusi par šo situāciju, tieši otrādi – izbaudu atpūtu no virtuves :).
Šodien aizritēja 7. eksperimenta diena. Jau pašā eksperimenta sākumā biju nolēmusi, ka 7. dienā ēdīšu ‘’mirošo’’ pārtiku (ha). Tīri tāpēc, lai varētu novērot savas sajūtas, izmaiņas, biju ziņkārīga, kādu iespaidu pēkšņa pārtikas maiņa uz mani atstās. Bet tas nenozīmē, ka skrēju uz tuvāko McDonaldu! Ēdu pārtiku, kas daudziem pat liktos diezgan veselīga un nepārspīlētos daudzumos. Tātad – kas bija manā galdā ‘’mirušajā’’ dienā? Brokastīs kafija ar pienu (dzeru vien pāris reizes gadā), maize, jogurts, pusdienās - suši, 1 ledene, tumšās šokolādes gabaliņš. Pēcpusdienā sajutos ļoti slikti, vienkārši paliku viegli aizkaitināma, uznāca slikts garastāvoklis, liels nogurums. (Jāpiebilst, ka šie ‘’simptomi’’ it populāri, esmu lasījusi neskaitāmos avotos, ka tie ir arī citiem cilvēkiem, kas strauji pāriet no svaigas uz mirušu pārtiku.) Uznāca tāds nogurums, ka pat gulēju pēcpusdienas diendusu. Vakarā parādījās neizsakāma vēlme pēc neveselīgiem našķiem – čipsiem un saldumiem. Acīmredzot, šeit ar mani trikus spēlēja cukura līmenis asinīs, kas ar nedzīvās pārtikas uzņemšanu bija strauji cēlies, bet nu krita, un atkal gribēja tikt atpakaļ. (neliela piezīme: man patika Gabriel Cousens video par cukura līmeni asinīs:

Taču ņemot vērā slikto pašsajūtu, zināju, ka rafinētais cukurs, našķi nepalīdzēs, tādēļ vakariņās jau atgriezos pie svaigās pārtikas. Morāle (vai drīzāk apstiprinājums citu svaigēdāju pieredzei): pēc eksperimenta uz gatavotu pārtiku atpakaļ jāpāriet pamazām.
Nu ko, man vēl priekšā 3 brīnišķīgas, svaigas nedēļas! Tad jau laiks rādīs, kā man veiksies. Katras nedēļas beigās centīšos ‘’uzcept’’ nedēļas pārskatu (tā gan ir vienīgā lieta, ko nākamo 3 nedēļu laikā cepšu :)).

Jauku nedēļas nogali vēlot,
Veģetāriete ar svaigēdājas ievirzēm.


5 komentāri:

  1. Pirmo reizi iegriešos tavā blogā un varu teikt ka ir interesani palasīties par alternatīviem pārtikas veidiem; vegāniem, svaigēdājiem u.t.t.
    Pirms tam biju domājis ka veģetārieši ēd to pašu ko pārējie cilvēki, tikai no šķīvja novācot gaļas gabalu, un tas darīja šo kustību ne īpaši populāru manās acīs. Taču šajā blogā izrādās ir atrodami arī diezgan garšīga izskata bez-gaļas ēdieni - kādu no receptēm noteikti pamēģināšu tuvakajā laikā.
    Turpini rakstīt un paldies par ieguldīto darbu !

    Edgars

    AtbildētDzēst
  2. Es šobrīd briestu dažādām pārmaiņām savā dzīvē, tāpēc ir sajūta, ka es varētu sev izdarīt milzu pakalpojumu pārveidojot savus ēšanas paradumus, lai iegūtu vairāk enerģijas un spēku darboties.
    Paldies par šo blogu motivācijai! :)

    AtbildētDzēst
  3. Apsveicu ar svaigēdāju krīzes pārvarēšanu. Ja ir ir vēlme pārtraukt svaigēšanu un uz kādu brīdi sāc ēst termiski apstrādātu pārtiku ķermenis uzreiz reaģē, no sākuma fiziskā līmenī, tad mentālā un beigās emocionālā. Un beigās svaigēdājs visu apsver un atgriežas atpakaļ. :]

    AtbildētDzēst
  4. Kā veicās šajā brīdī ? :)))

    AtbildētDzēst